تغییرات بدن ما در هر ۱۰ سال چگونه رخ می‌دهد؟

0

تغییراتی که در طول سالیان درازمدت در بدن ما رخ می‌دهد، اجتناب‌ ناپذیر هستند. ما این تغییرات بدن را بعدها و یا در سال‌های پیری متوجه می‌شویم. شاید پیش خود فکر می‌کنید که بدن من بسیار سالم است و به احتمال زیاد هیچ چیزی در تغییرات بدن من، اتفاق نمی‌افتد. ما در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم تا چگونه قبل از اینکه مشکلات و یا تغییرات بدن در شما رخ دهد از سلامت بدن خود مراقبت کنید و به آن توجه بیشتری داشته باشید.

در این مقاله به بررسی تغییرات بدن که در طول هر ده سال یکبار در بدن رخ می‌دهد پرداخته و این تغییرات را به شما معرفی می‌کنیم.

از ۲۰ سالگی تا ۳۰ سالگی

 

دوران اوج جوانی انسان در سن ۲۰ الی ۳۰ سالگی است که اکثر مردم در این زمان احساس جوانی می‌کنند و به ندرت به پیری و کم‌شدن انرژی فکر می‌کنند. اما حتی در این سن نیز تغییرات بدن در مقیاسی کوچک رخ می‌دهند و اگر شما در سن ۲۰ الی ۲۵ سالگی فکری درباره آن نکنید، ممکن است در ۳۰ سالگی به آن مبتلا شوید.

در این دوره از زندگی رشد استخوان‌های بدن متوقف می‌شود، سطح تولید کلاژن بدن کاهش می‌یابد و حتی روند رشد دندان عقل نیز ادامه می‌یابد که ممکن است برای فک شما مشکلاتی ایجاد کند.

از ۳۰ سالگی الی ۴۰ سالگی

 

برخی افرادی که در سن ۳۰ سالگی هستند، شاید از نظر ظاهری شبیه افراد ۲۵ ساله به نظر برسند که خوشبختانه این مورد بسیار خوبی برای این افراد است.

اما با این‌حال تغییرات بدن در افراد بسیار سریع‌تر از سن عددی است و اگر هیچ کاری برای این پیشگیری از این تغییرات بدن انجام ندهید، ممکن است در سنین بالاتر مثل ۴۰ سالگی دچار دردسر شوید.

این مشکلات شامل تغییرات ظاهری بد و تشدید تنش‌های عضلانی، کاهش مقدار بافت عضلانی و جایگزینی آن با چربی و کاهش شدید میزان کلاژن و الاستین در بدن، است.

برای پیشگیری از این مشکلات راه‌حل بسیار ساده‌ای مثل ورزش و پیاده‌روی وجود دارد. هم‌چنین بهتر است در این سن از پوست خود مراقبت‌های بیشتری انجام دهید و خود را در معرض آفتاب زیاد قرار ندهید.

از ۴۰ سالگی الی ۵۰ سالگی

 

برخی از دانشمندان معتقد هستند که بدن انسان در ۳۸ سالگی به اوج تکامل خود می‌رسد و پس از آن، پیری و کهنسالی واقعی شروع می‌شود.

از تغییراتی که در سن ۴۰ سالگی رخ می‌دهد می‌توان به کاهش تعداد سلول‌های عصبی، تجمع چربی و اضافه وزن، کم شدن سطح بینایی، افزایش شکنندگی استخوان‌ها و مفاصل و هم‌چنین فشار خون بالا در زنان اشاره کرد.

فعالیت بدنی در این سنین نیز از ملزومات بدن است تا تغییرات بدن نتوانند شما را از زندگی سالم و مفید دور کنند. هم‌چنین یکی دیگر از مزایای ورزش برای مقابله با تغییرات بدن، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است که در این سنین بیشتر اتفاق می‌افتد.

 از ۵۰ سالگی الی ۶۰ سالگی

 

یکی از تغییرات بدن در سن ۶۰ سالگی تغییر ظاهر افراد است. این تغییرات فقط به دلیل ژن‌های افراد نیست بلکه به علت سبک زندگی آن‌ها مثل رژیم‌های غذایی و فعالیت‌های بدنی است.

تغییرات بدن در این سن که از بزرگترین تغییرات می‌باشند شامل: آسیب به سلول‌های مغزی و دیگر سلول‌ها، خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به سیستم گوارش مثل سرطان معده و کاهش سطح حافظه و خطر بیماری‌هایی مثل آلزایمر، است.

تغییرات بدن در این سن به طور مستقیم با مغز انسان مرتبط هستند. برای پیشگیری از این بیماری‌ها بهتر است از سنین پایین کتاب بخوانید، سفر کنید و کارهایی را انجام دهید که غیرعادی هستند.

یکی از عوامل مهم و تاثیر‌گذار در تغییرات بدن در این سنین، رژیم غذایی سالم و مصرف داروها برای بهبود عملکرد مغز است.

منبع: BrightSide

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم