چگونه به کودک آموزش بدهیم تا سر را از یک طرف به طرف دیگر برگرداند.

کودک برای تعقیب اسباب بازی سر را از یک طرف به طرف دیگر می چرخاند

0

رشد کودک به صورت مراحل مختلف و پی درپی صورت میگیرد. به همین دلیل نمیتوان تا زمانی که مرحله ی قبلی صورت نگرفته، انتظار داشت که کودک به مرحله ی بعدی برسد.آگاهی از این مراحل و شیوه های آموزش ان به کودک میتواند باعث تسریع رشد کودک شود.

شما به عنوان یک والد، اولین دوست و همبازی فرزندتان هستید. در اینجا تلاش شده است با مشحص کردن اهداف  کلیدی، توضیح شیوه اجرا و چگونگی ارزیابی هدف مورد نظر، مراحل رشد و تکامل کودکتان را گام به گام پیگیری و در صورت نیاز مداخله های موثر انجام دهید.

هدف: کودک برای تعقیب اسباب بازی سر را از یک طرف به طرف دیگر بچرخاند

وسایل مورد نیاز: زنگوله یا جغجغه

گام اول : کودک به زنگوله ای که در فاصله ۲۵ سانتیمتری قرار دارد نگاه می کند.

شیوه اجرا : کودک رابه پشت روی زمین بگذارید یا جغجغه را در ۲۵ سانتیمتری بالای سر او حرکت دهید و او را تشویق کنید که به آن نگاه کند.

گام دوم : کودک سر خود را با کمک به راست و چپ تا نیمه ی راه به زمین حرکت می دهد.

شیوه اجرا : کودک را به پشت روی زمین بگذارید، با تکان دادن زنگوله یا جغجغه در ۲۵ سانتیمتری چشمان او توجه او را جلب کنید و پس از آن زنگوله را به آرامی به طرف راست یا چپ تا نیمه راه به زمین ببرید و بادست دیگر خود سر او را به طرف اسباب بازی هدایت کنید و در هر کوشش مسیر حرکت اسباب بازی را تغییر دهید.

گام سوم : کودک اسباب بازی که از خط وسط به سمت راست و چپ حرکت داده می شود تعقیب می کند.

شیوه اجرا : کودک را به پشت روی زمین بگذارید و کنار او بنشینید. اسباب بازی را در ۲۵ سانتیمتری چشمان اونگه دارید .  آن را به آرامی ۷ سانتیمتری به سمت راست حرکت دهید و بعد به سمت چپ ببرید. این عمل را از وسط، یعنی ازمقابل چشمان او،  به راست و به چپ تکرارکنید.

مقیاس: کودک بتواند از ۱۰ تمرین ،۸ مرتبه آن را به درستی انجام دهد.

توجه داشته باشید،بسیاری از کودکان ممکن است در یک یا دو گام به هدف دست پیدا کنند و نیازی به طی کردن همه گامها ندارند و در مقابل تعدادی از کودکان ممکن است برای دست یابی به هر گام نیاز به زمان و تمرین بیشتری داشته باشند . حتما به توانایی کودک خود توجه کنید و با صبوری او را تا دستیابی به هر هدف همراهی و تشویق کنید.

 

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم