چگونه به کودک آموزش دهیم پستان مادر را بگیرد

آموزش پستان گرفتن کودک

0

همه انسان‌ها، در زمان تولد، برای بقا کاملا به اطرافیان خود وابسته و نیازمندند. آموزش مهارت های خودیاری نقش مهمی در احساس توانمندی، اعتماد به نفس، استقلال و هویت کودکان دارد. شما به عنوان یک والد، اولین دوست و همبازی فرزندتان هستید. در اینجا تلاش شده است با مشحص کردن اهداف  کلیدی، توضیح شیوه اجرا و چگونگی ارزیابی هدف مورد نظر، مراحل رشد و تکامل کودکتان را گام به گام پیگیری و در صورت نیاز مداخله های موثر انجام دهید.

هدف : کودک پستان مادر را بگیرد 

وسایل مورد نیاز: شیشه شیر- سرشیشه با سوراخ ریز وپستان مادر

گام اول : کودک پستان یا سر شیشه را با کمک میگیرد

شیوه اجرا: کودک را طوری بگیرید که سر کمی بالاتر قرار گیرد، سرشیشه یا پستان مادر را دردهان او بگذارید و با انگشتان خود لبهای او را به سر شیشه یا پستان بچسبانید.

گام دوم : کودک سر شیشه یا پستان مادر به را به مدت ۳ ثانیه بین لبهای خود نگه میدارد.

شیوه اجرا: کودک را طوری بگیرید که سر کمی بالاتر قرار گیرد، دوردهان او را پنج بار به طور آهسته تحریک کنید و سپس سر شیشه یا پستان مادر را در دهان او بگذارید

گام سوم : کودک پستان مادر یا سر شیشه را به مدت ۳ ثانیه با لبها میگیرد.

شیوه اجرا: مانند بالا کودک را نگه دارید پستان یا سر شیشه را در دهان او بگذارید

رشد کودک به صورت مراحل مختلف و پی درپی صورت میگیرد. به همین دلیل نمیتوان تا زمانی که مرحله ی قبلی صورت نگرفته، انتظار داشت که کودک به مرحله ی بعدی برسد.آگاهی از این مراحل و شیوه های آموزش ان به کودک میتواند باعث تسریع رشد کودک شود. توجه داشته باشید که بسیاری از کودکان ممکن است در یک یا دو گام به هدف دست پیدا کنند و نیازی به طی کردن همه گامها ندارند و در مقابل تعدادی از کودکان ممکن است برای دست یابی به هر گام نیاز به زمان و تمرین بیشتری داشته باشند . حتما به توانایی کودک خود توجه کنید و با صبوری او را تا دستیابی به هر هدف همراهی و تشویق کنید.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم