چگونه کودک بلوز خود را بپوشد

0

پوشیدن بلوز یکی از سخت ترین مهارت‌های مربوط به آداب لباس پوشیدن است، معمولا بعد از فراگیری سایر مهارت‌های مربوط به این مرحله می‌رسید و با اشتیاق و سرخوردگی کودک به صورت ترکیبی مواجه خواهید بود.

هدف: بلوز خود را می‌پوشد .

گام اول : کودک بلوز خود را پایین می‌کشد .

گام دوم : کودک دست دیگر خود را داخل آستین قرار می‌دهد.

گام سوم : کودک هر دو دست خود را داخل آستین های بلوز می‌گذارد .

گام چهارم : کودک یقه بلوز را از بالای سر خود پایین می‌کشد .

گام پنجم : کودک بلوز خود را می‌پوشد.

وسایل مورنیاز:

بلوز آستین کوتاه گشا

روش‌های اجرا:

روش اول: کودک را بنشانید و بلوز را روی پای او طوری بگذارید که پایین بلوز به طرف او و پشت بلوز به طرف بالا باشد، سر کودک را داخل یقه بلوز برده، ابتدا یک دست و سپس دست دیگرش را در آستین قرار داده و بخواهید که بلوز را تا ناحیه کمر پایین بکشد.

روش دوم: کودک را روی زمین بنشانید، بلوز را روی پای او طوری بگذارید که لبه‌ی پایین بلوز به طرف او و پشت بلوز به طرف بیرون باشد، سر کودک را داخل یقه بلوز برده، ابتدا یک دست او را در آستین قرار داده و بگویید که بلوز را پایین بکشد.

روش سوم: کودک را بنشانید بلوز را روی او طوری قرار دهید که پایین بلوز به طرف او و پشت بلوز به طرف بیرون باشد، سر کودک را داخل یقه بلوزقرار داده و تشویق کنید با دست های خود  آستین را پیدا کرده و دست ها را از داخل آستین ها قرار داده و یادآوری کنید که بلوز را پایین بکشد.

روش چهارم: کودک را بنشانید و بلوز را در همان حالت قرار دهید، پایین بلوز را باز کنید و آن را بالای سر کودک بگذارید و او را تشویق کنید که آن را پایین بکشد تا سر او بیرون بیاید.

روش پنجم: کودک را تشویق کنید که پایین بلوز را باز کند، یقه بلوز را پیدا کرده، سر خود را داخل آن قرار دهید و یقه بلوز را بپوشد.

اگر کودک در هنگام انجام این کار به ویژه زمانی‌که قرار است یقه‌ی بلوز را از سر رد کند، احساس خفگی، ناکامی در توانایی پوشیدن و… را تجربه کرد، ممکن است با واکنش‌هایی مثل داد و قال کردن یا کارهایی مشابه آن روبه‌رو شوید، حتی ممکن است کودک دست از کار بکشد یا از شما بخواهد که بلوز را درآورید یا سریع تن او کنید، بهتر است از نشان دادن واکنش‌های مشابه خودداری کنید و سعی کنید تجربیات روانی او را درک کرده و با آرامش و صبوری و تشویق روند را پیش ببرید.

 

 

 

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم