چگونه کودک زیپی را که پایین آن جدا می‌شود، ببندد.

0

در این متن به کودک آموزش می‌دهیم که یکی از مهارت‌های پوشیدن لباس را بیاموزد و توانایی بالا کشیدن زیپ لباس خود را کسب کند. برای آن‌ که کودک شما بتواند به طور کامل یک لباس را بپوشد و درآورد، در مراحل قبل با بخش‌ها و جزییات آن مثل دکمه، زیپ و… آشنا شده و بتواند تسلط کافی را در استفاده از آن‌ها کسب کند.

هدف: کودک زیپی را که پایین آن جدا می‌شود، می‌بندد.

گام اول : پس از این‌که زیپ تنظیم و بسته شد، کودک آن را تا بالا می‌بندد.

گام دوم : کودک برای بسته شدن زیپ لبه پایین ژاکت خود را به پایین می‌کشد .

گام سوم : کودک میله انتهای زیپ را در حفره اهرم زیپ قرار می‌دهد .

گام چهارم : کودک زیپی را که پایین آن جدا می‌شود، می‌بندد.

وسایل موردنیاز:

کاپشن یا ژاکتی که پایین زیپ آن جدا می‌شود.

روش‌های اجرا:

روش اول: پشت سر کودک که کاپشن به تن دارد، بایستید، دست‌های خود را در همان جهتی که کودک دست‌هایش را روی زیپ خواهد گذاشت نگه دارید، درحالی‌که کودک نگاه می‌کند، پایین زیپ کاپشن را تنظیم کنید و از او بخواهید که با یک دست خود اهرم زیپ را به طرف بالا حرکت دهد و هم‌زمان شما انتهای لبه‌ی مجاور زیپ ژاکت را به پایین بکشید.

روش دوم: پشت سر کودک بایستید، درحالی‌که او نگاه می‌کند، پایین زیپ کاپشن را تنظیم کنید و او را تشویق کنید  تا با یک دست خود زیپ را به طرف بالا حرکت دهد و با دست دیگرش  لبه ی چپ ژاکت را به پایین بکشید.

روش سوم: پشت سر کودک بایستید میله‌ی انتهای زیپ کاپشن را در حفره مخصوص آن بگذارید و آن را تنظیم کنید و او را تشویق کنید تا میله را فشار دهد و آن را در کانال جای دهد، درحالی‌که دو طرف زیپ را نگه داشته‌اید، کودک لبه پایین قسمت چپ ژاکت را به پایین بکشد و اهرم را هم‌زمان به بالا حرکت دهید.

روش چهارم: هنگامی‌که کودک ژاکت خود را می‌پوشد، او را تشویق کنید تا پایین زیپ را با قرار دادن میله ی انتهای زیپ در کانال تنظیم کند و سپس اهرم زیپ را به طرف بالا حرکت دهد تا ۴/۳ طول زیپ را ببندد.

به علت راحت‌تر بودن بالا و پایین کشیدن زیپ لباس معمولا کودکان از آن لذت برده و همکاری می‌کنند، حتی گاهی بعد از یادگیری در انجام آن افراط کرده و مدام آن را بالا و پایین می‌کنند. به همین جهت آموزش آن کمتر از سایر مهارت‌ها ازجهت جلب همکاری کودک (البته در بیشتر مواقع) دشوار است.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم