چگونه کودک دکمه های درشت را باز می‌کند

0

همان طور که می‌دانید، پروسه‌ی لباس پوشیدن از ابعاد مختلفی تشکیل شده و برای تسلط کامل برآن درابتدا باید در مهارت‌های جزیی مسلط باشید. دکمه‌ها جزو این عناصر جزیی هستند که در شلوار، بلوز، کت و… با آن‌ها مواجه هستیم، به همین جهت به تدریج کارکردن ( بازکردن، بستن) انواع دکمه را به کودک آموزش می‌دهیم و فرصتی را برای او فراهم می‌آوریم که براین موارد مسلط شود.

هدف: دکمه های درشت را باز می‌کند .

گام اول : کودک دکمه‌ای را که تا نصفه ازجا دکمه باز شده است، به بیرون فشار می‌دهد .

گام دوم : کودک دکمه بزرگی را که لبه آن به طرف جا دکمه ای کج شده است، باز می‌کند .

گام سوم : کودک لبه دکمه را جهت باز شدن از جا دکمه به داخل جا دکمه فشار می‌دهد.

گام چهارم : کودک دکمه بزرگی را از جا دکمه باز می‌کند .

گام پنجم : کودک دکمه های بزرگ جلوی لباس خود را باز می‌کند .

وسایل موردنیاز:

لباسی با دکمه و جا دکمه های بزرگ و گشاد(ژاکت)

روش‌های اجرا:

روش اول: کودک را که ژاکت به تن دارد و دکمه های آن باز است، به حالت ایستاده قرار دهید و پشت سر او بایستید. لبه دکمه را با یک دست تا نصفه در داخل جا دکمه فرو کرده و با دست دیگر پارچه کنار جا دکمه را نگه دارید و او را تشویق کنید که دکمه را از داخل جا دکمه بیرون بکشد و آن را صاف کند.

روش دوم: کودک را که ژاکت به تن دارد و دکمه های آن باز است روی زمین بنشانید ، لبه دکمه را با یک دست به داخل جا دکمه فرو کرده و با دست دیگر پارچه کنار جا دکمه را نگه دارید و او را تشویق کنید که با یک دست دکمه را نگه دارد و تا نصفه به داخل جا دکمه فشار دهید و بقیه دکمه را با دست دیگر از جا دکمه بیرون آورد.

روش سوم: کودک را بنشانید ژاکت را تن او بکنید، دکمه را در کنار هم قرار دهید و او را تشویق کنید که با یک دست لبه دکمه را به داخل جا دکمه فشار دهد و با دست دیگر آن را از جا دکمه بیرون آورد و کاملاً صاف کند.

روش چهارم: کودک را با ژاکتی که دکمه های آن باز است و به تن دارد و لبه های جلو کت در کنار هم قرار دارد، به حالت ایستاده یا نشسته قرار دهید، پشت سر او بایستید و تشویق کنید تا دکمه های آن را ببندد.

معمولا در این نوع فعالیت‌ها شما همکاری کودک را به همراه دارید، زیرا در این دوره‌ی رسیدن رسیدن به استقلال برای او جذاب و مهم است و آن‌چنان که باید برای آن تلاش می‌کند. می‌توانید برای استحکام این همکاری از لباس‌هایی که دوست دارد یا دکمه‌های رنگی و زیبا هم استفاده نمایید.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم