چگونه کودک به حرکات پاسخ می دهد

0

مهم‌ترین روش یادگیری اولیه‌ی کودکان تقلید است. او  در هرمحیطی که قرار بگیرد، اطرافیان خود را الگو قرار داده و حرکات و کلمات آن‌ها را تقلید می‌کند. به‌همین سبب زمانی که قصد آموزش مسئله‌ای را به کودک داریم، باید از این جریان استفاده کنیم. این‌ فرآیند برای او لذت‌بخش بوده و حتی بازی‌هایی از گذشته تا به امروز برپایه‌ی این اصل طراحی شده‌اند.

 

هدف: کودک به حرکات پاسخ می‌دهد.

گام اول : کودک با دریافت کمک از حرکات ساده تقلید می‌کند .

گام دوم : کودک ” دالی بازی” را انجام می‌دهد .

گام سوم : کودک دست خود را به علامت “خداحافظی” تکان می‌دهد .

وسایل موردنیاز:

دستمالی با رنگ روشن و براق

روش اول : دست‌هایتان را به طرف کودک باز کنید و از او بخواهید او هم دست‌هایش را به طرف جلو باز کند. اگر کودک تلاش نکرد، دست‌هایش را به طرف بالا قرار دهید و او را تشویق کنید، تا آن‌ها را بلند کند و هم‌زمان دستور خود را تکرارکنید .

روش دوم : دستمال براقی را به‌آرامی روی صورت کودک قرار دهید و بگویید ( نی نی کو ؟) دستمال را به سرعت از روی صورت بردارید و با خنده بگویید ( دالی ).

روش سوم : هنگامی‌که افراد خانواده را ترک می‌کنند،کودک را بغل کنید و با تکان دادن دست خود خداحافظ کنید. اگر او نمی‌تواند مستقل انجام دهد با تکرار کلمه خداحافظ به او در تکان دادن دستش کمک کنید.

تقلید از گام‌های مختلفی تشکیل شده و شامل مشاهده، درک، کوشش وخطا و انجام فرآیند می‌شود، در طی این پروسه باید صبوری کنید و با تکرارحرکت و دادن فرصت و همراهی با او در فرآیند یادگیری کمک او باشید.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم