چگونه کودک صداهای مختلف را تولید می کند

0

تولید صدا توسط کودک، نوعی آماده‌کردن خود برای تولید کلمات است و مرحله‌ی بسیارمهمی در رشد زبانی به حساب می‌آید.

همچنین این اصوات نخستین تلاش کودک برای ارتباطات اجتماعی با جهان پیرامون نیز محسوب می‌شود و محتاج دریافت واکنش مناسب است.

 

هدف: کودک پنج صدای مختلف تولید می‌کند .

گام اول : هنگامی‌که بزرگسال تقلید می‌کند، کودک دو صدا یا بیشتر تولید می‌نماید.

گام دوم : هنگامی‌که بزرگسال از کودک تقلید می‌کند، او چهار صدای مختلف یا بیشتر تولید می‌کند .

گام سوم : کودک در پاسخ به محرک پنج صدای مختلف در یک دقیقه تولید می‌کند.

روش‌های اجرا:

روش اول : کودک را در مقابل خود نگه دارید، به‌آرامی منتظر بمانید تا او صدایی را ایجاد کند و بعد بلافاصله صدای او را تکرار کنید .

روش دوم : کودک را در مقابل خود بنشانید و منتظر شوید صدایی را تولید کند، بعد بلافاصله آن صدا را تکرار کنید. بعد منتظر شوید کودک صدای متفاوتی را تولید کند و بعد شما بلافاصله آن را تقلید کنید تا زمانی که کودک صدای متفاوتی تولید نکرد آن را تکرار نکنید .

روش سوم : کودک را در مقابل خود نگه دارید، منتظر بمانید تا صدایی تولید کند و بلافاصله آن صدا را تقلید کنید. صداهای متوالی مانند هم را تکرار نکنید.

معمولا والدین صحبت کردن و به اصطلاح زبان باز کردن را نشانه‌ی هوش و سلامت جسمی کودک می‌دانند و نگرانی‌های بسیاری درباره‌ی تفاوت‌های کودک با دیگران نشان می‌دهند. درحقیقت کودکان براساس ویژگی‌های ژنتیکی، جنسیت، محیط پیرامون و… تفاوت‌هایی را دراین زمینه نشان می‌دهند که مربوط به تمایزهای شخصی آن‌هااست و دربسیاری از مواقع دلیل اصلی بروز این نگرانی مقایسه‌ی آن‌ها با کودکی با ویژگی‌های متفاوت است.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم