چگونه کودک کت خود را ( مانند روش بزرگسالان) می‌پوشد

0

دراین مرحله کودک تسلط کافی را برای پوشیدن مستقلانه‌ی لباس‌های خود کسب کرده و می‌تواند تکالیف کامل‌تری را برعهده بگیرد به همین سبب می‌تواند او را در تمارینی مثل مستقلانه پوشیدت کت دخالت داد و به وسیله‌ی روش‌های زیر این مهارت را به او آموزش داد.

هدف: کودک کت خود را ( مانند روش بزرگسالان) می‌پوشد .

گام اول : کودک کت را بر روی شانه های خود می‌گذارد .

گام دوم : کودک آستین دیگر کت را می‌پوشد .

گام سوم : کودک دست دیگر خود را داخل آستین کت می‌گذارد و می‌پوشد .

گام چهارم : کودک پس از پوشیدن یک آستین کت را به طرف پشت خود برده و آستین دیگر را می‌پوشد .

گام پنجم : هم‌چنان که کت برای پوشیدن کودک نگه داشته شده است، او اولین آستین آن را می‌پوشد .

گام ششم : کودک کت خود را مانند روش بزرگ‌ترها می‌پوشد .

وسایل موردنیاز:

کت کودک

روش‌های اجرا:

روش اول: کودک را در مقابل کتی که در دست گرفته اید، بایستید، یکی از دست‌های او را در آستین کت قراردهید، کت کودک را به پشت او برده و دست دیگرش  را در آستین کت بگذارید و او را تشویق کنید، که لبه های جلوی بالای کت را با دست گرفته و به طرف شانه هایش بکشد تا به صورت صاف قرار گیرد، سعی کنید حداقل کمک را ارائه دهید.

روش دوم: کودک را نگه دارید یک دست او را داخل آستین کت بگذارید و سپس کت را به قسمت پشت پرده و دست دیگرش را در محل بالای آستین کت قرار دهید و از او بخواهید که سر خود را برگرداند، تا سر آستین خود ببیند و دست خود را به طور کامل در داخل آستین فشار دهد. کودک باید عمل پوشیدن را با کشیدن کت بر روی شانه هایش به اتمام برساند.

روش سوم: روبه روی کودک بایستید کت او را در دست بگیرید و به او بگویید یک دست خود را داخل آستین کت بگذارد، سپس کت را به طرف پشت کودک برده و صاف نگه دارید و از او بخواهید که با نگاه کردن آستین دیگر کت را پیدا کند، دست خود را کاملاً در داخل آن قرار دهد.

روش چهارم: در مقابل کودک بایستید کت را روبه‌روی او قرار دهید و بگویید یکی از دست های خود را داخل آستین بگذارد و او را تشویق کنید تا کت را به طرف پشت برده ودست دیگر خود را با نگاه یا حس کردن در آستین دیگر کت بگذارد.

روش پنجم: مقابل کودک بایستید و کت را ار قسمت پایین مقابل او قرار هید، او را تشویق کنید، که با یک دست لبه‌ی جلوی کت را نگه دارد و دست دیگر خود را در یکی از آستین های کت بگذارد و به او بگویید که بقیه کت را بپوشد.

روش ششم: کت را به کودک بدهید و به او بگویید، که لبه جلوی کت را بایک دست نگه دارد، طوری‌که آستر آن به طرف و یقه آن به طرف بالا قرار گیرد و به او بگویید که کت را بپوشد.

بی طاقتی، سرخوردگی، عدم همکاری اتفاقاتی است که ممکن است در روند این تمرین رخ داده و مانع پیشبرد هدف شود. درواقع امکان ایجاد این واکنش ها در اغلب فرآیندهای یادگیری وجود دارد و هرچه امکان خطا کردن کودک بالاتر رود، این احتمالات هم بیشتر می‌شود. بهتر است دراین مواقع سعی کنید با آرامش بااین نوع تجربیات کودک برخورد کنید و باایجاد یک فضای امن او را مجدد وارد فرآیند یادگیری کنید.

یه نظری بده!

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از دیدگاه شما سپاسگزاریم